Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání analýz dopravní nehodovosti České republiky, Dánska a Švédska
Chmelíček, Daniel ; Frič,, Jindřich (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou dopravní nehodovosti osobních vozidel v České republice, Švédsku a Dánsku. Kromě samotné analýzy, uvedení základních informací a jejich zhodnocení je závěrem uveden i návrh opatření vedoucích ke snížení nehodovosti osobních vozidel v České republice.
Problematika odborné způsobilosti řidičů motorových vozidel k provozu na pozemních komunikacích ČR
Chodurová, Zuzana ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je Problematika odborné způsobilosti řidičů motorových vozidel k provozu na pozemních komunikacích ČR. Obsahuje analýzu současného stavu legislativních požadavků k získávání odborné způsobilosti řidičů v České republice a v sousedních státech a srovnání vybraných specifik dané problematiky. V návaznosti na zjištěné skutečnosti byla provedena analýza dopravní nehodovosti v České republice a srovnání základních ukazatelů nehodovosti se sousedními státy. Na základě analýzy současného stavu pak praktická část obsahuje dotazníkový průzkum a vlastní návrhy na opatření pro zvyšování bezpečnosti v silniční dopravě.
Analýza a srovnání dopravní nehodovosti České republiky, Norska a Finska
Zemánek, Lukáš ; Frič,, Jindřich (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o nehodovosti v silniční dopravě na území České republiky, Norska a Finska. Obsahuje analýzu a srovnání nehodovosti na území těchto států, přehled vývoje nehodovosti v posledních letech, legislativní požadavky a trendy v této oblasti a následně na základě analýzy současného stavu obsahuje návrhy opatření pro zvyšování bezpečnosti v silniční dopravě.
Úprava MÚK silnic R46 a II/428 u Vyškova
Běloušek, Ondřej ; Matula, Jiří (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší úpravu mimoúrovňové křižovatky silnic R 46 a II/428 u Vyškova, přesněji uvedeno v obci Drysice. Ve stávajícím stavu, nejsou na této křižovatce dořešeny připojovací a odbočovací pruhy, což má za následek sníženou bezpečnost silničního provozu, která vede k nezanedbatelnému počtu dopravních nehod v tomto úseku. Diplomová práce řeší návrh resp. úpravu nevyhovujících připojovacích i odbočovacích pruhů na všech větvích mimoúrovňové křižovatky a s tím spojenou úpravu dvou mostních objektů. Součástí navržené úpravy je i odstranění stávající hlukové žátěže v obci, pomocí protihlukových stěn.
Vliv prvků okolí komunikace na bezpečnost provozu vozidel
Bláhová, Eva ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem prvků okolí komunikace na bezpečnost provozu vozidel se zaměřením na vizuální rozptýlení řidiče. V rámci teoretické části práce je charakterizována dopravní soustava a její jednotlivé prvky (řidič, dopravní prostředí a cesta, dopravní prostředek a dopravní sociální struktura) s důrazem na aspekty ovlivňující bezpečnost provozu a zrakové vnímání řidiče. Analytická část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně, jejichž cílem bylo monitorování optických reakcí řidiče. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů na jednotlivé prvky okolí komunikace (se začleněním interiéru vozidla a venkovních zrcátek) a jejich srovnání s dobou věnovanou řízení vozidla. Závěr analytické části je určen výsledkům studií reklamních zařízení v okolí komunikace jako prvků s významným vlivem na pozornost řidiče. Interpretace výsledků analýzy s následným navržením jejich využití pro zvýšení bezpečnosti provozu vozidel je obsažena v poslední kapitole.
Bodový systém jako nástroj silniční bezpečnosti
Habásko, Jakub ; Ptáček, Petr (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
HABÁSKO Jakub: Bodový systém jako nástroj silniční bezpečnosti. Diplomová práce navazujícího magisterského studia, 2. roč. šk. r. 2010/2011, VUT v Brně, Ústav soudního inženýrství, květen 2011, str. 198, obr. 12 , tabulek 6, příloh 21. Práce zpracovaná v rámci magisterského studia oboru Expertní inženýrství v dopravě se zabývá problematikou bodového systému v naší republice a jeho porovnáním s některými jinými evropskými státy. V práci byl podrobně představen bodový systém u nás a ve vybraných evropských státech. Práce dále přináší porovnání bezpečnosti silničního provozu z pohledu statistik nehodovosti, byly vyhodnoceny nejčastější přestupky a trestné činy v souvislosti s provozem, a to od doby zavedení bodového systému. V závěrečné části byly na základě analýzy okolních systémů navrženy změny bodového hodnocení a představena novela zákona.
Analýza chování řidiče při řešení situací spojených s přecházením chodců přes vozovku
Maxera, Pavel ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Rábek, Vlastimil (oponent) ; Kledus, Robert (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou chování řidiče při řešení situací, spojených s přecházením chodců přes vozovku, a to po různě stavebně řešených přechodech pro chodce za různých podmínek. Práce prohlubuje poznání o vlivu lidského faktoru na vznik dopravní nehody vozidla s chodcem a doplňuje tak poznatky pro potřeby analýzy dopravních nehod, zejména při řešení předstřetové fáze a při řešení možností zabránění střetu účastníky nehody. V práci je podrobně pojednáno o chování řidiče a různých modelech chování, pozornost je věnována také zrakovému vnímání, procesu zpracování informací, jednání řidiče a reakční době. V rámci řešení této dizertační práce byly navrženy a realizovány vhodné typy experimentů, kdy na základě provedených měření byla nalezena metoda zpracování a vyhodnocení dat o chování řidičů a současně byl získán významnější soubor dat pro podrobnou analýzu chování řidičů při různých jízdních situacích. Posuzované veličiny o chování řidičů byly analyzovány z hlediska nebezpečnosti jízdních situací. Pro tyto účely byly v práci vymezeny kategorie nebezpečnosti jízdních situací (situace zcela bezpečné, se zvýšeným nebezpečím, nebezpečné a kritické), do kterých byly následně zařazeny analyzované jízdní situace. Pro umožnění kvantifikace tohoto zařazení situací do kategorií nebezpečnosti byl vymezen tzv. koeficient nebezpečnosti K. Z provedené podrobné analýzy získaných dat byly stanoveny mezní hodnoty tohoto koeficientu a tyto následně verifikovány pomocí údajů z řešení reálných dopravních nehod. Současně byla analýzou ověřena vhodnost užití tohoto koeficientu nebezpečnosti při analýze dopravních nehod, zejména pro detailní posouzení možností zabránění střetu.
Drogová problematika a bezpečnost silničního provozu v regionu České Budějovice
KOVÁČ, Daniel
Práce se zabývá problematikou užívání drog řidiči motorových vozidel v silničním provozu, se zaměřením na Českobudějovicko. První část práce je zaměřena na stručné dějiny užívání drog a na základní pojmy drogové problematiky, které souvisí s tématem této práce. Dále následuje popis jednotlivých drog jako návykových látek, které jsou nejčastěji užívány v České republice. V další části práce jsou uvedeny zákony a legislativní opatření, které souvisí s drogovou problematikou a také jsou zde vymezeny pojmy jako je přestupek a trestný čin. Poslední část teoretické práce je zaměřena na možnosti, které má Policie ČR při zajišťování intoxikovaných řidičů. Praktická část práce se zabývá problematikou těchto řidičů, a to přímo v regionu České Budějovice a poukazuje na časté porušování zákonů bezpečnosti silničního provozu. Tato část práce obsahuje rovněž výzkum a jeho zhodnocení.
Typy sociálních reklam týkajících se bezpečnosti silničního provozu a jejich vnímání mladými řidiči
Popiolková, Michaela ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak vnímají vybrané kampaně na bezpečnost silničního provozu muži od 18 do 24 let. V teoretické části je vymezen pojem sociální reklama, dále jsou představeny hlavní cíle kampaní na bezpečnost silničního provozu a je porovnáno několik existujících studií zabývajících se efektivitou sociální reklamy se zaměřením na bezpečnost silničního provozu. Následně jsou v teoretické části popsány tři typy reklamních apelů a sociálně psychologická teorie plánovaného chování, která je využívána pro predikci chování a je aplikována ve výzkumné části. V praktické části práce je popsán průběh kvalitativního výzkumu vedený formou rozhovorů s šesti respondenty. V poslední části jsou zodpovězeny výzkumné otázky a představeny hlavní zjištění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.